Sauna

Regularne korzystanie z sauny wzmacnia odporność organizmu, poprawia samopoczucie, kondycję fizyczną i wygląd skóry. Po wysiłku fizycznym pobyt w saunie przyczynia się do odprężenia mięśni i regeneracji sił. Obok korzyści dla skóry i mięśni, regularne odwiedzanie sauny sprzyja przede wszystkim zdrowiu. Pomaga przy odchudzaniu i odtruciu organizmu. Korzystanie z sauny przez cały rok może być prostą metodą zabezpieczenia się przed przeziębieniami.

Co nam daje sauna?

  • aktywizuje układ krążenia
  • pobudza pracę serca
  • pozytywnie wpływa na przemianę materii
  • pozbywamy się sporej dawki kalorii
  • przyzwyczaja nas do zmian temperatury – hartuje organizm
  • niweluje tzw. „łamanie w kościach” i pomaga w schorzeniach reumatycznych
  • oczyszcza i odmładza naszą skórę
  • odpręża psychicznie
  • ma istotny wpływ na system odpornościowy i ogólnoustrojowy proces termoregulacyjny
  • organizm pocąc się wydala szkodliwe toksyny i metabolity z organizmu
  • zalecana jest przede wszystkim w ramach profilaktyki, gdyż regularne zabiegi wzmacniają system immunologiczny, podnosząc odporność na infekcje.

Przeciwskazania do korzystania z sauny:

  • schorzenia układu krążenia
  • ostre infekcje (zapalenie oskrzeli, grypa)
  • nadczynność tarczycy
  • żylaki
  • ciąża
  • świeże rany pourazowe
  • choroby zakaźne i nowotworowe
  • epilepsja
  • menstruacja
  • zmiany skórne

Dla wszystkich klientów naszego klubu sauna gratis – dla osób z zewnątrz jednorazowe wejście 20PLN.

W DNI UPALNE SAUNY BĘDĄ NIECZYNNE

Jak korzystać z sauny?

  • Bierzemy prysznic…
    czyli oczyszczenie skóry, ułatwienie pocenia się i oczywiście higiena.
  • Wchodzimy do sauny…
    gdy temperatura na górnej ławce osiągnie wymagany poziom (zależny od indywidualnych upodobań). Do sauny wchodzimy wytarci do sucha i raczej bez metalowych ozdób – mogą parzyć! W saunie zawsze siadamy na ręczniku.
  • Rozgrzewamy się…
    przez 5-15min, zwracamy uwagę na klepsydrę, termometr i higrometr!
  • Schładzamy się…
    najlepiej gwałtownie: mocny, lodowaty prysznic. Z tym „gwałtownie” trzeba uważać – powinno się najpierw delikatnie schłodzić okolice serca.
  • Rozgrzewamy się…
    przez 10-15min, zwracając uwagę na klepsydrę i termometr.
  • Schładzamy się…
    najlepiej gwałtownie: mocny, lodowaty prysznic. Pamiętajmy, aby najpierw schłodzić okolice serca!
  • Wypoczywamy…
    zasłużony odpoczynek, odprężenie… no chyba że mamy ochotę na jeszcze jeden cykl…
  • Uzupełniamy straty płynów…
    woda mineralna, soki (np.: pomidorowy uzupełnia wypocony potas).

Nie śpieszmy się, równie ważne jak termiczne oddziaływanie na nasze ciało jest pełne odprężenie psychiczne. Czas pobytu w saunie tak naprawdę reguluje nie klepsydra tylko nasz organizm! Pamiętajmy że korzystanie z sauny oprócz tego, że daje nam odprężenie i zdrowie, jest pewnym obciążeniem dla organizmu i powoduje wzrost tętna i ciśnienia. Jeżeli nie mamy pewności co do stanu swojego zdrowia, lub jeżeli mamy wątpliwości co do ubocznych skutków leków, które właśnie zażywamy, skonsultujmy się ze swoim lekarzem PRZED WEJŚCIEM DO SAUNY.